dilluns, 2 d’abril del 2012

ENTRA EN VIGOR LA LLEI D'ACOMPANYAMENT DELS PRESSUPOSTOS

El Parlament de Catalunya ha aprovat recentment la Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives, publicada al Diari oficial de la Generalitat de Catalunya el passat dia 23 de març de 2012. Aquesta norma, que va entrar en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC, preveu, a més de determinades mesures fiscals per incrementar els ingressos, un seguit de mesures de contenció en les despeses de personal de l’administració pública.

Entre aquestes mesures, cal destacar pel seu impacte la reducció del 15% de la jornada i les retribucions del personal interí. Aquesta reducció no s’aplica al personal estatutari de l’ICS.

Altres mesures aprovades que sí que s’apliquen al personal de l’ICS són les següents:

• La jubilació forçosa del personal estatutari i funcionari als 65 anys, amb les úniques excepcions per al personal estatutari de l’ICS previstes al Pla d’ordenació de recursos humans.
• La reducció de tres dies d’assumptes personals.
• L’acabament dels premis d’antiguitat vinculats a dies de vacances addicionals.
• El manteniment del complement per incapacitat temporal per contingències comunes durant els tres primers mesos de baixa. A partir del tercer mes s’aplicarà la norma de caràcter general que estableix el 75% de la base de cotització.
• La possibilitat de demanar la reducció de jornada d’un terç amb el 80% de les retribucions o del 50% amb el 60% de les retribucions per tenir cura d’un fill el primer any.
• L’ampliació de la possibilitat de reduir la jornada un terç o la meitat (amb la reducció proporcional de retribucions) per tenir cura d’un fill menor de 12 anys.
• La supressió del personal alliberat sindical de caràcter institucional i l’adaptació del crèdit horari dels delegats i les delegades sindicals, segons el que preveu la Llei orgànica de llibertat sindical.
• El manteniment del reconeixement dels nous nivells que s’acreditin de carrera professional, però amb efectes econòmics l’any següent.
• La limitació del contingent màxim de cartilles a tot el col•lectiu de personal que percep les retribucions pel sistema de contingent i zona.
• La creació d’una nova excedència voluntària amb reserva de lloc de treball, amb una durada mínima d’un any i màxima de tres anys.

És important recordar que la Llei de pressupostos suprimeix l’abonament de la productivitat per a tot el personal funcionari i laboral, tot i que manté la percepció de la direcció per objectius (DPO) per al personal estatutari. L’abonament de la DPO es limita aquest any al 50%.

Per a qualsevol dubte o informació addicional que necessiteu, us podeu adreçar als o les responsables de recursos humans de la vostra unitat de gestió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.